„Mitocanul internaţional şi-a dat mâna cu mitocanul naţional” – Dan Puric

Astazi fac o derogare de la subiectele obisnuite pe acest blog si am sa spicuiesc cateva randuri din interviul acordat de maestrul Dan Puric pt siteul www.certitudinea.ro. Fac acest lucru pentru ca in ultima vreme am simtit tot mai acut nevoia de a identifica adevarate valori spirituale contemporane. Se pare ca una dintre ele este domnul Puric ale carui interviuri sunt absolut fascinante. Va invit la 10 minute de relaxare si reflectie. Interviul netrunchiat il puteti citi aici:

http://www.certitudinea.ro/articole/credinta/view/interviu-cu-dan-puric-mitocanul-international-si-a-dat-mana-cu-mitocanul-national

„Noi, ca popor, pentru a supravieţui, trebuie să ne retragem în munţi – în cultură. Altfel ne calcă gorilele cu Jeep-ul.”

„Această criză a potenţialului care n-are unde să se manifeste, a fost creată de nonvalorile iresponsabile din România, care nici măcar nu-şi pun problema ce face tineretul după ce termină şcoala. Iar reacţia acestuia de a pleca, este corolarul replicii vulpii din “Micul prinţ”: “Dacă vrei să fim prieteni, îmblânzeşte-mă, educă-mă. Dacă m-ai educat, eşti responsabil”.”

„Am fost debusolat pe vremuri, când un secretar literar de la Iaşi mi-a spus că Eminescu a fost şi poet. “Cum ŞI poet?” – l-am întrebat eu, indignat. “Păi da, mă, că a fost mai întâi o conştiinţă”. O afirmaţie care face cât toată istoria literaturii a lui George Călinescu.

Dan Puric - sursa: www.certitudinea.ro

Dan Puric - sursa: http://www.certitudinea.ro

Un răspuns to “„Mitocanul internaţional şi-a dat mâna cu mitocanul naţional” – Dan Puric”

  1. Eugen Belivac Says:

    Întotdeauna, Dan Puric, deşi numele-i te duce cu gândul la ceva mic, a demonstrat că este un OM MARE. Este o plăcere să îl asculţi vorbind, mai ales că, vrei nu vrei, la un moment dat te va inspira. Nu ştiu dacă face acest lucru conştient, ori este vorba aici de graţia divină, cert este faptul că vorbele lui întotdeauna te vor inspira să faci ceva bun. Acesta este, de fapt, ARTISTUL complet. Mulţumesc pentru această porţie de spirit.

Lasă un răspuns

